Na stomatologické klinice Pihlajalinna Stockmann v Helsinkách pacienty vnímají jako jednotlivé bytosti. Posláním kliniky je poskytovat zubní péči, která pokryje celý životní cyklus pacienta, a nabízet služby na míru, které reflektují jedinečný charakter každé životní fáze. Jako nástroj pro dosažení těchto cílů si klinika zvolila digitální řešení Planmeca – od stomatologické péče až po zobrazovací přístroje.
„Naše pacienty vnímáme jako jednotlivé bytosti a zdraví ústní dutiny jako jednu z mnoha součástí celkového zdravotního stavu,“ vysvětluje Karri Åberg, vedoucí stomatolog řetězce stomatologických klinik Pihlajalinna v jižním Finsku.
Doktor Åberg má více než dvacet let praxe v privátním stomatologickém sektoru. „Moje matka si přála, abych se stal lékařem. Nakonec jsem si vybral stomatologii, protože mě vždycky bavilo pracovat rukama. Stomatologie je skvělá kombinace vědy a řemeslné dovednosti.“
S vybavením Planmeca pracuje doktor Åberg již více než patnáct let. Vybavení na klinice Pihlajalinna zahrnuje intraorální, panoramatické i CBCT zobrazovací přístroje Planmeca a několikzubních souprav Planmeca Sovereign® Classic.
„Práce stomatologa je fyzicky náročná a dobrá ergonomie je klíčová. Zubní soupravy Planmeca se snadno používají a mají funkční design. Všechny pohyby soupravy jsou dobře promyšlené a její snadné nastavení také přispívá ke skvělé ergonomii práce. Nástroje jsou ideálně umístěné a snadno se s nimi pracuje.“
Díky otočné funkci zubních souprav může klinika navrhovat vybavení pro jednotlivé ambulance i rozmisťovat v nich nábytek a stomatologické kontejnery podle svých potřeb. „Pokud je pro ošetření nezbytný anesteziolog, je otáčení křesla velmi užitečné,“ dodává doktor Åberg.
Pacienti oceňují pohodlí zubní soupravy. „Toho, když je křeslo pohodlné, si pacienti vždycky všimnou. Překvapivě mnoho jich to během ošetření zmíní.“
Pro mnoho finských pacientů není společnost Planmeca neznámá. „Mnoho našich pacientů značku Planmeca zná a když si například všimnou názvu na operačním světle, často s námi začnou konverzaci o původu našeho vybavení a o mezinárodním renomé těchto zařízení.“
Podle doktora Åberga byla spolupráce se společností Planmeca přínosná již od založení kliniky. „Vždycky tady byl pocit společného úsilí vedoucího ke společnému cíli. Planmeca se opravdu zajímá o to, co my stomatologové od svého vybavení očekáváme, a jsou ochotni tomu přizpůsobit další vývoj zařízení.“
Ve Finsku, kde je mnoho privátních praxí součástí řetězců klinik, je často stomatologické vybavení prodáváno obchodním manažerům, a nikoliv přímo stomatologům. „I přesto chce Planmeca vyrábět zařízení, s nimž se dobře pracuje. Zároveň bere při navrhování v potaz i ekonomické aspekty dnešní stomatologie.“
Doktor Åberg věří, že aby bylo možné vytvořit opravdu úspěšné zdravotnické zařízení, je nezbytné, aby zdravotníci i inženýři vystoupili ze svých bublin. „Opravdová a otevřená interakce a spolupráce – toto jsou podmínky nezbytné pro vytvoření vysoce funkčních a uživatelsky příjemných zařízení.“